Podsumowanie tegorocznej kampanii „Wybierz łagodność”

nowy jj

8 miast, ponad 900 uczestników kampanii edukacyjnej JOHNSON’S® „Wybierz łagodność”

 

Warszawa, Poznań, Łódź, Katowice, Kraków, Gdańsk, Lublin, Wrocław - w październiku odbyły się ostatnie z ogólnopolskich warsztatów w ramach kampanii edukacyjnej JOHNSON’S® „Wybierz łagodność”. Tematem czwartej edycji akcji była ŁAGODNOŚĆ jako naczelna wartość w budowaniu relacji i komunikacji między młodymi rodzicami a niemowlęciem oraz jej znaczenie w codziennej pielęgnacji skóry. Podczas warsztatów przedstawiane były najnowsze, rewolucyjne badania nad mikrobiomem skóry niemowląt oraz omawiane jego znaczenie dla zdrowego rozwoju dzieci.

W ramach kampanii opracowany został także międzynarodowy raport „Pokolenie łagodności” bazujący na badaniach milenijnych rodziców w kilku krajach świata.

Patronat honorowy nad akcją objęła Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych, a patronat merytoryczny Polskie Towarzystwo Pielęgniarek i Położnych oraz Fundacja Rodzić po Ludzku. Kampania była wspierana przez Okręgowe Izby Pielęgniarek i Położnych oraz Biura Karier Uniwersytetów Medycznych, w miastach, w których odbywały się warsztaty.

 

Mikrobiom nasz naturalny przyjaciel

Kampania JOHNSON’S® „Wybierz łagodność” skierowana była do środowiska profesjonalnego, w szczególności do położnych, ale treści w niej poruszane dotyczyły wszystkich oczekujących lub „świeżo upieczonych” rodziców. Dla nich w 8 miastach Polski organizowane były sesje wykładowe i warsztatowe z niezależnymi ekspertami, wysoko wykfalifikowanymi ekspertami w swoich dziedzinach: dr hab. n. med. Wojciechem Feleszko – uznanym pediatrą, immunologiem klinicznym, Anną Zdral – psycholożką i przedstawicielką Fundacji Rodzić po Ludzku oraz ekspertką marki JOHNSON’S®, autorką poradników i szkoleń dla położnych oraz redaktor naczelną „W Czepku Urodzone” Agnieszką Machnio.

Podczas tegorocznej edycji warsztatów pogłębione zostały dwa główne zagadnienia. Pierwszym był  mikrobiom skóry noworodka i małego dziecka. JOHNSON’S®  jako pierwszy ogłosił wyniki badań na temat mikrobiomu skóry niemowląt, które dają nowe spojrzenie na jej pielęgnację. Zostało udowodnione, że niektóre choroby skóry oraz obniżenie odporności dzieci mogą mieć przyczyny w zaburzeniu flory bakteryjnej na ich skórze. Podczas wykładu dr hab. n. med. Wojciechem Feleszko wyjaśniał znaczenie mazi płodowej, rolę pierwszego kontaktu noworodka z florą bakteryjną matki podczas przejścia przez kanał rodny, znaczenie żywienia w budowaniu zróżnicowanej, pożądanej flory bakteryjnej i wiele innych zagadnień.  W związku z nowymi badaniami nad mikrobiomem skóry pojawiło się dużo pytań od położnych m.in. o częstotliwość kąpieli, stosowanie kosmetyków pielęgnacyjnych, skuteczność probiotyków.

Drugi obszar zainteresowań w kampanii to łagodność w kontaktach międzyludzkich w kontekście rodzicielstwa. Eksperci przekonywali, że łagodność w opiece okołoporodowej i komunikacji z młodymi rodzicami ma fundamentalne znaczenie dla budowania zdrowej, pełnej miłości więzi z dzieckiem. Anna Zdral z „Fundacji Rodzić po Ludzku” wyjaśniała różnicę pomiędzy językiem żyrafy a językiem szakala i wskazywała narzędzia do szybkiego diagnozowania depresji wśród kobiet po porodzie.

Raport „Pokolenie Łagodności”

Obecnie 90% cytowanych na świecie badań na temat pielęgnacji skóry dziecka powstało we współpracy z marką JOHNSON'S® . Rok 2019 jest i pod tym względem dla marki wyjątkowy. JOHNSON’S®  przeprowadził badania, z których wynika, że pokolenie milenijnych rodziców poszukuje łagodności nie tylko w produktach do pielęgnacji dla dzieci. Co to znaczy w praktyce? W badaniu zrealizowanym przez OnePoll i Ogilvy na zlecenie JOHNSON’S® wzięło udział blisko 6 tys. rodziców z siedmiu krajów m.in. Hiszpanii, Rosji, Arabii Saudyjskiej, Polski. Tak powstał raport „Pokolenie Łagodności”. Wynika z niego m.in., że aż 73% rodziców w Polsce deklaruje, że ich świat staje się łagodniejszy w momencie, gdy pojawia się w ich rodzinie dziecko. Jednocześnie aż jedna trzecia czuje się bardziej oceniana jako rodzic niż na innych etapach swojego życia. Polacy twierdzą, że w największym stopniu czują się oceniani przez swoich partnerów – utrzymuje tak 35% respondentów. Co ciekawe, 30% uważa, że sami są swoimi najsurowszymi krytykami. Badanie potwierdza, że łagodność w relacjach jest pożądaną wartością - co czwarty milenijny rodzic twierdzi, że chciałby, aby jego współmałżonek lub partner był wobec niego/niej łagodniejszy.

Nowe składy wszystkich kosmetyków JOHNSON’S

W ramach kampanii marka zakomunikowała też zmiany, jakie zaszły w kosmetykach JOHNSON’S®, a rok 2019 jest pod tym względem przełomowy. Wszystkie produkty mają zmienione formuły - zawierają aż o 60% mniej składników w formułach w porównaniu z dotychczasowymi, wszystkie bazują w 90% na surowcach pochodzenia naturalnego, wszystkie pozbawione są barwników, parabenów i SLS/SLES w składzie. Korzystając z nowatorskich badań, JOHNSON’S® opracował zupełnie nową linię produktów dla noworodków, które, jak potwierdzają badania kliniczne, nie zakłócają mikrobiomu skóry – to seria CottonTouch™. Kosmetyki te można używać już od pierwszego dnia życia dziecka. Zmiany w marce JOHNSON’S® to efekt współpracy firmy z rodzicami z całego świata.

Uczestnicy tegorocznej kampanii JOHNSON’S® „Wybierz łagodność” w ankietach podsumowujących akcję wskazywali na wysoki poziom merytoryczny warsztatów, ważne zagadnienia, podejmowane jako temat przewodni kampanii, trafny dobór ekspertów oraz postawienie na doświadczanie (głównie dotyk, zapach, interakcja), czemu miała służyć pobudzająca zmysły scenografia i niezobowiązująca atmosfera spotkań.

 

© 2015-2017 Polskie Towarzystwo Położnych. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Wyszukiwarka