nowy jj

8 miast, ponad 900 uczestników kampanii edukacyjnej JOHNSON’S® „Wybierz łagodność”

 

Warszawa, Poznań, Łódź, Katowice, Kraków, Gdańsk, Lublin, Wrocław - w październiku odbyły się ostatnie z ogólnopolskich warsztatów w ramach kampanii edukacyjnej JOHNSON’S® „Wybierz łagodność”. Tematem czwartej edycji akcji była ŁAGODNOŚĆ jako naczelna wartość w budowaniu relacji i komunikacji między młodymi rodzicami a niemowlęciem oraz jej znaczenie w codziennej pielęgnacji skóry. Podczas warsztatów przedstawiane były najnowsze, rewolucyjne badania nad mikrobiomem skóry niemowląt oraz omawiane jego znaczenie dla zdrowego rozwoju dzieci.

W ramach kampanii opracowany został także międzynarodowy raport „Pokolenie łagodności” bazujący na badaniach milenijnych rodziców w kilku krajach świata.

Patronat honorowy nad akcją objęła Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych, a patronat merytoryczny Polskie Towarzystwo Pielęgniarek i Położnych oraz Fundacja Rodzić po Ludzku. Kampania była wspierana przez Okręgowe Izby Pielęgniarek i Położnych oraz Biura Karier Uniwersytetów Medycznych, w miastach, w których odbywały się warsztaty.

Jak ważna jest łagodna komunikacja z młodą matką?

Łagodność we wzajemnych relacjach może być wyzwaniem w pierwszych dniach, tygodniach i miesiącach po narodzinach dziecka. W jaki sposób pomóc młodej mamie przejść przez gorsze samopoczucie? I jak zdiagnozować ewentualny problem depresji poporodowej? Czas ciąży, poród oraz pierwsze tygodnie po porodzie to szczególny okres. W ciąży kobieta przeżywa wiele ambiwalentnych, sprzecznych emocji – radość może mieszać sięz niepokojem, a ekscytacja z lękiem. Cała rodzina przechodzi dynamiczny proces adaptacji do nowej sytuacji. Podczas porodu pojawiają się skrajnie intensywne emocje związanez fizycznym bólem i działaniem silnych hormonów. Powoduje to wielobarwny koktajl emocjonalny, na który składają się: szczęście, duma, ulga, wzruszenie, zachwyt, tkliwość,wdzięczność, ale również niepokój, rozdrażnienie, smutek. Towarzyszy temu ogromne zmęczenie. Dla partnerów, rodziny – to również intensywny emocjonalnie czas: zmiany,adaptacji, uczenia się swojej nowej roli, a czasem przygniatająca odpowiedzialność. Pojawiają się wtedy trudne emocje – czy zawsze należy się ich obawiać?

Zapraszamy do lektury artykułu Pani psycholog Anny Zdral z Fundacji "Rodzić Po Ludzku".

Rok 2019 jest dla marki JOHNSON’S ® przełomowy!

Po ponad 125 latach obecności na rynku produktów dla dzieci, wyznaczania trendów w pielęgnacji, prowadzenia badań w zakresie skóry dziecka i jego rozwoju, przyszedł czas na wsłuchanie się w pierwszej kolejności w potrzeby rodziców. A te są jasno sprecyzowane – prosty skład, surowce roślinne oraz formuły pozbawione barwników, parabenów i SLS/SLES. Taki właśnie jest nowy JOHNSON’S® - to największa historyczna zmiana zarówno w kwestii formuł, jak i opakowań.

Marka  JOHNSON’S® zapytała rodziców w sześciu krajach o to, co oznacza dla nich łagodność. W  badaniu wzięło udział blisko 6 tys. matek i ojców. W efekcie powstał raport „Pokolenie  Łagodności”, z którego wynika m.in. że aż 73% rodziców w Polsce deklaruje, że ich  świat staje się łagodniejszy, gdy pojawia się w rodzinie dziecko. Jednocześnie aż jedna trzecia czuje się w tym momencie bardziej oceniana niż na innych  etapach swojego życia.

Przyjście na świat dziecka jest wydarzeniem równie wyjątkowym co onieśmielającym, a świeżo upieczeni rodzice stają codziennie przed wieloma trudnymi wyzwaniami. W ciągu zaledwie pierwszych kilku lat życia dziecka muszą podjąć setki ważnych decyzji – w większosci z nich liczą na wsparcie swojego otoczenia, w tym opiekującej się nimi położnej. Niestety, często mają oni poczucie, że nie są wystarczająco dobrzy w swojej nowej roli.

Strona 1 z 3

© 2015-2024 Polskie Towarzystwo Położnych. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Wyszukiwarka